ŠK Aurora A 5,0 - 3,0 ŠK Mlejn B

04.03.2013 14:46

Páteční zápas se odehrával v budově Ruského střediska vědy a kultury. Hrací místnost jsme nalezli podle ukazatelů "K výuce ruského jazyka". Po chvilce kličkování jsme nalezli sál s osmi šachovnicemi a protivníkem velmi mladé věkové kategorie. Bez ohledu na mládí se mu dařilo postupně odzbrojit nadpoloviční většinu našich hráčů. Osobně mě překvapil Josef Polnar, který dotáhl k vítězství partii s Konstantinem Zanikovem, který má ELO přes 2100 bodů. Naproti tomu uvedu i jeden velmi smutný případ: 11letému klukovi na 6. šachovnic jsem podlehl já osobně. Rozuzlení zápasu nebylo pro ŠK Mlejn B positivní: prohráli jsme 5:3.

Tomáš Jícha, Mlejn B, kapitán

 

Svou partii bych přirovnal ke klavírnímu koncertu který se odehrával o patro níže.  Soupeř zvolil  vyčkávací taktiku - diváka. Podařilo se mi získat iniciativu a postupně převahu ve středu šachovnice. Protivník začal stahovat sítě a připravoval útok. Bylo mi jasné, že když se začnu bránit partie rychle skončí, a tak jsem přešel do protiútoku. Po 5 tahové výměně  jsem protihráče donutil pod hrozbou matu nejdříve rozbít postavení pěšců na královském křídle a poté odevzdat věž za střelce. Vzhledem ke kvalitám soupeře jsem ještě dalších 20 tahů bojoval s jezdcem, věží a dámou proti 2 středlcům a dámě až do úplného závěru. Jen ten potlesk od mého soupeře na závěr nepřišel. (:-))

Josef