Loko D 3,0 - 5,0 Mlejn A

14.03.2012 14:43

Ve sklepě povolené stavby, u železniční dráhy na Bubenské ulici, došlo k otevřenému boji odhodlaných chlapíků. Zápas měl přes nízkou teplotu prostředí dramatický průběh. Borci, zahaleni v kabátech, se nijak nešetřili.

 
Od počátku měli domácí převahu: nejprve morální, neboť hosté nebyli schopni nalézt zatoulaného hráče druhé šachovnice. Po nemnoha minutách se Lokomotiva ujala vedení po ostrém útokou na 7. šachovnici. Lokomotiva měla s výjimkou prvních šachovnic převahu a hráči Mlejna, myslící na postup, se potili. Na 4. šachovnici měl Milanův soupeř kvalitu, ale na druhé šachovnici přišlo vyrovnání: Petr Mlejnek útočil v gambitové variantě sicilské hry důrazně a nedal soupeři po jeho hrubé chybě v zahájení žádnou šanci. Mně, na první šachovnici, soupeř dovolil černými rychle vyrovnat , získat prostorovou převahu a dvojici střelců; vynutil si ovšem za to výměnu dam. Nehrál jsem dostatečně pilně a svou převahu jsem promrhal. První nabídku remízy jsem vzhledem k nepěkným vyhlídkám našeho družstva v onu chvíli odmítl. Když Alois na třetí šachovnici krutě stiskl silnými vazbami soupeře a bílý král připomínal v oslabené pozici Ludvíka XVI, vyrazil jsem na rozvědku ke vzdálenějším šachovnicím. Situace na 5. (Zdeněk) a 6. (Karel) šachovnici byla stabilizovaná a osmé (Pavel Porteš)  nadějná. Také Milan slibně útočil, sic s materiálním deficitem. Usoudil jsem, že naše vyhlídky se  zlepšily  a že je těsná výhra Mlejna pravděpodobná, a tak jsem se se soupeřem v pozici, která stejně nenabízela jiné řešení, dohodl na remize. Stav: 1,5:1,5 . Bohužel Alois se zřejmě nechal unést slibným vývojem svého boje a chybou nabídl dobré šance soupeři. Zde má reportáž téměř končí, protože jsem vyrazil do noční tmy za kapitánem a Petrem. Před odchodem jsem se ještě podíval na 3. prkno. Et ecce: černý partii zkomplikoval; aktivita a souhra černých figur naznačovala, že šance černého jsou opět dobré. (Alois partii nakonec vyhrál.)
 
Oceňuji bojovnost všech hráčů našeho týmu a obětavost a energii kapitána MUDr Pavla Pavelky, zakladatele a předsedy ŠK Mlejn.
 
Poslední zápas hrajeme doma. Věřím, že to bude menší drama. 
 
Erik