Mlejn A 6,5 - 1,5 Viktoria Žižkov C

06.02.2013 10:00

Sympatický soupeř z Letné (!) nenastoupil sice v nejsilnější sestavě, ale přesto nebylo radno jej podcenit. V utkání jsme měli převahu, ale i jistou dávku štěstí, když Pavel Porteš zvládl vrcholnou časovou tíseň a vítězstvím uzavřel utkání.

Střípky z utkání:

Na třetí šachovnici se hráč soupeře nedostavil a tak Jarda Šalom získal pro náš tým kontumační první bod.
Jakub Vandas se utkal s matadorem Milanem Vitoušem. Zdálo se mi, že oba hráči nebyli příliš bojovně naladěni, když se ve střední hře dohodli na remíze.
Petr Mlejnek dovedl k vítězství divokou partii, o jejíž výsledek měli někteří přítoní jisté obavy.
Nedařilo se tentokrát Lojzovi Dvořákovi, známému svojí solidní hrou. Všiml jsem si, že partie byla dynamická a zajímavá.
Milan Marek, stejně jako autor těchto řádků, spláchl pachuť, kterou v něm zanechala partie v utkání z USK. Přesvědčivá výhra na šesté a první šachovnici.
Tomáš Kuzin boduje a boduje! V A-týmu má úspěšnost 100% a zdá se, že nám vyrůstá výborný hráč. Tomáš hraje dobře i za B-tým. Uznání si zaslouží  i za podporu A-týmu jako náhradník.

Rád bych poděkoval všem, kteří připravili a po zápasa uklidili hrací prostory a MUDr. Pavelkovi za to, že na sebe opět vzal funkci rozhodčího a umožnil tak nám hráčům soustředit se na šachovou hru.

Konečně tedy náš A-tým vyhrál! Záchrana je však ještě v nedohlednu: potřebujeme alespoň 12 bodů, ale asi bude třeba získat bodů třináct.

Erik Štěrba, zástupce kapitána týmu Mlejn A

 

Soupeř z Viktorie viděl zápas takto:

Důležité záchranářské utkání nám příliš nevyšlo. Já jsem v zahájení černýma poztrácel tempa a stál mizerně. Na trojce to v tu chvíli nevypadalo, že by Hynek dorazil, naopak soupeř na dvojce přišel a Milan byl proti němu po zahájení asi trochu lepší. Na osmičku došel se zpožděním Honza a měl tak na svou první partii za družstva nějakých minus 40 minut. Vojtova pozice se mi zdála divná, Pavel měl aktivitu, ostatní partie vypadaly vyrovnaně. Po kontumaci na trojce dal Milan rychle za remízu, Pavel vypadal na výhru, dobře stál i Jirka, já jsem bojoval o přežití. Pavel sice přehlédl věž, ale nevšiml si jí ani soupeř a Pavel převahu uplatnil. V tuto chvíli to vůbec nevypadalo, že to budou naše poslední body... Později musel vzdát Vojta, ve věžovce prohrál i Honza, Jirka stál výborně a Zdeněk měl soupeře v kritické časovce "na lopatě". Já jsem stál na prohru a zkusil hru aspoň zkomplikovat obětí pěšce, což nebyl dobrý plán - 4,5:1,5. Následně se ještě přehlédl Jirka, chyboval i Zdeněk a výsledkem je tak menší debakl.

Zapsal Nikola